Mijn eerste reis - Reisverslagen van Rosa Mien van den Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Rosa Mien van den Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis

Een van de verhaaltjes zoals die op mijn couchsurf profiel staat, ik zal eens kijken of ik hem nog een keer leuk kan vertalen, maar voor nu moeten jullie het even hier mee doen!!:) :

For over 6 years I had been looking at a girl on a picture, every time I went to take a pie. One moment I decided it was time to ask my father who she was. It turned out to be my 11 years older sister of who I’ve had no knowledge until then.. A few years later she came to visit, we started having contact, sending each other letters, e-mailing and 4/5 years ago she came to stay with us in Holland.
We got to know each other better and I promised her I would come and visit her after I graduated.
Last year I finally did, so I told my folks I was going to pack my bag and swap them, and Holland, for a different culture and some more beautiful continents.
My sister lives in Christchurch (New Zealand), so I’m definitely going to stay there for a while. But I told myself I couldn’t go all that way and ignore all the other beautiful countries near New Zealand. Therefor I decided to go 2 months to New Zealand, 2 months to Australia and then there are 4,5 month left for Indonesia, Cambodia, Laos and Vietnam.
I´m traveling with a friend and I hope to experience these countries in a close way. I would love to have a closer look at the nature, the cultures and I´m hoping to interconnect with the residents and other travellers!! I love to learn something from them, hear there stories and I would be glad to share mine!!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Het Einde..

19 Juli 2013

Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in n' notendop

16 April 2013

Spleetogen en Nasigoreng

08 Maart 2013

Land nummero 2

14 December 2012

Het noorder eiland
Rosa Mien

Wanneer je aan een kindje vraagt wat hij of zij later zou willen worden, kun je nou eenmaal een antwoord als ‘beroemd’ verwachten. Je hoopt altijd een beetje af te wijken van de rest maar dit valt in werkelijkheid altijd weer even tegen. Zo wou ook ik (vroeger) beroemd worden.. Waar andere kinderen echter profvoetballer, dierenarts of acteur verkozen. Wou ik iemand beroemds worden, en niet zo maar iemand, nee, Pipi Langkous.. Alleen in een huis zonder ouders die zeggen wat je moet doen, zelf de regels maken en elke dag koekjes en snoepgoed voor ontbijt, lunch en avond eten. Zeg nou zelf welk kind droomt daar nou niet van? Pipi had echter een ding waar ik samen met vele andere vandaag de dag nog steeds jaloers op ben, een onbekommerde vrijheid. Vandaar dat ik op deze site ook zo vrij ben geweest om ‘van den Nieuwenhof’ in ‘Langkous’ te veranderen. Dat ik met deze reis eindelijk de vrijgevochten vogel mag worden die ik altijd al heb willen zijn..!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 7794

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

12 November 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: