Spleetogen en Nasigoreng - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Spleetogen en Nasigoreng - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Spleetogen en Nasigoreng

Blijf op de hoogte en volg Rosa Mien

16 April 2013 | Indonesië, Mataram

We zijn inmiddels al weer een tijdje in Indonesië en ik kan me het beeld van een warme douche nog vaag voor de geest halen..
Ik begin langzaam aan de chaos te wennen en ook het onderhandelen gaat steeds beter!
De mensen zijn vriendelijk, maar bijna nooit zonder motivatie.
Het is duidelijk dat we niet alleen in een ander werelddeel zitten,maar ook in een andere cultuur..
Ze zijn hier een stukje armer en minder hygiënisch, maar het land is prachtig en het eten heerlijk! (Al moet ik wel zeggen dat ik nu al weet wat m'n eerste maaltje thuis gaat worden en het heeft niets met rijs of noodles te maken:P).
Kuta Bali vonden we beide vrij verschrikkelijk, maar veder hebben we in Bali heel erg dicht bij de bevolking geleefd, met dank aan couchsurfen en dat was een heel leuke ervaring! Na Bali zijn we naar de Gili islands geweest, iets wat je niet anders kunt beschrijven dan een paradijsje op aarde! Hier hebben we vrienden uit Australië gemeet en waren we even niet meer aan het reizen, maar echt op vakantie!!
In Lombok aangekomen, zijn we door gerezen naar Senaru, the gateway voor de Gunung Rinjani.. Wat is dat hoor ik jullie denken? Nou dat is 3 dagen, 22 uur wandelen.. Af en toe een beetje zwaar, maar onbeschrijfelijk mooi!! En we hadden het geluk dit met een heel leuke groep mensen te mogen delen!
Toen we ook deze geweldige nieuwe vrienden echter weer gedag moesten zeggen, kregen kaat en ik er wel even een beetje de P in. Elke keer nieuwe mensen ontmoeten, om ze vervolgens weer voorgoed gedag te zeggen? Ik vrees dat we het maar als excuus moeten gebruiken om ze allemaal een keertje te gaan opzoeken!;P
Na wat meer tijd in Lombok doorgebracht te hebben, werd het tijd voor een nieuw eiland! En niet zomaar een nieuw eiland, ik denk misschien wel mijn favorieten plaatsje in Indonesië so far..
De eerste paar dagen hadden we met een groep andere mensen een boot gehuurd. We zijn naar Rinca en Komodo geweest, hebben de dragons overleeft, gesnorkeld, met manta rays gezwommen, onder de sterren geslapen en mijn absolute hoogtepunt van deze reis!! Met plankton bioluminasence gezwommen.. in 1 woord MAGISCH!!! Alsof er miljoenen kleine sterretjes onderwater met je lichaam mee bewegen, OVERAL zie je kleine lichtjes, echt onvoorstelbaar mooi!! Na de boottocht hebben we een heel relaxte roadtrip door de rest van Flores gemaakt met ons nieuwe reismaatje Fabienne. We voelde ons net lid van het koninklijk huis, met alle indo's die enthousiast naar ons zwaaide als we voorbij reden en hello misses riepen!! Maar aan al het moois komt een end.
We zijn Gister om 7 uur s'ochtends met de boot vertrokken, hebben naast kotsende mensen en huilende baby's in de bus gezeten, op de bus gezeten, op de bus gezeten onder een zeil dat alles behalve waterproof was en zitten nu op onze volgende aansluiting te wachten.. Alles gaat in een heerlijk Aziatisch tempo, maar we hopen vanavond rond 22:30 toch echt op onze volgende eindbestemming aan te komen! Namelijk, Surabaya. Vanuit daar gaan we naar Yogyakarta, Jakarta en dan wordt het tijd onze geliefde Jessie te gaan lastig vallen in Bangkok!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Mataram

Mijn eerste reis

Een van de verhaaltjes zoals die op mijn couchsurf profiel staat, ik zal eens kijken of ik hem nog een keer leuk kan vertalen, maar voor nu moeten jullie het even hier mee doen!!:) :

For over 6 years I had been looking at a girl on a picture, every time I went to take a pie. One moment I decided it was time to ask my father who she was. It turned out to be my 11 years older sister of who I’ve had no knowledge until then.. A few years later she came to visit, we started having contact, sending each other letters, e-mailing and 4/5 years ago she came to stay with us in Holland.
We got to know each other better and I promised her I would come and visit her after I graduated.
Last year I finally did, so I told my folks I was going to pack my bag and swap them, and Holland, for a different culture and some more beautiful continents.
My sister lives in Christchurch (New Zealand), so I’m definitely going to stay there for a while. But I told myself I couldn’t go all that way and ignore all the other beautiful countries near New Zealand. Therefor I decided to go 2 months to New Zealand, 2 months to Australia and then there are 4,5 month left for Indonesia, Cambodia, Laos and Vietnam.
I´m traveling with a friend and I hope to experience these countries in a close way. I would love to have a closer look at the nature, the cultures and I´m hoping to interconnect with the residents and other travellers!! I love to learn something from them, hear there stories and I would be glad to share mine!!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Het Einde..

19 Juli 2013

Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in n' notendop

16 April 2013

Spleetogen en Nasigoreng

08 Maart 2013

Land nummero 2

14 December 2012

Het noorder eiland
Rosa Mien

Wanneer je aan een kindje vraagt wat hij of zij later zou willen worden, kun je nou eenmaal een antwoord als ‘beroemd’ verwachten. Je hoopt altijd een beetje af te wijken van de rest maar dit valt in werkelijkheid altijd weer even tegen. Zo wou ook ik (vroeger) beroemd worden.. Waar andere kinderen echter profvoetballer, dierenarts of acteur verkozen. Wou ik iemand beroemds worden, en niet zo maar iemand, nee, Pipi Langkous.. Alleen in een huis zonder ouders die zeggen wat je moet doen, zelf de regels maken en elke dag koekjes en snoepgoed voor ontbijt, lunch en avond eten. Zeg nou zelf welk kind droomt daar nou niet van? Pipi had echter een ding waar ik samen met vele andere vandaag de dag nog steeds jaloers op ben, een onbekommerde vrijheid. Vandaar dat ik op deze site ook zo vrij ben geweest om ‘van den Nieuwenhof’ in ‘Langkous’ te veranderen. Dat ik met deze reis eindelijk de vrijgevochten vogel mag worden die ik altijd al heb willen zijn..!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 7814

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

12 November 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: