Land nummero 2 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Land nummero 2 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Land nummero 2

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa Mien

08 Maart 2013 | Australië, Mission Beach

Zo als de meeste van jullie inmiddels wel door hadden, zijn we al weer een tijde in Australië..
Ik snap dat jullie ongelofelijk trots op mijn zijn, dat ik mijn blog zo goed bij hou! Maar ik heb hier nou eenmaal niets beters te doen..

Ook het zuider eiland van Nieuw zeeland was prachtig!
Het was geweldig om al m'n familie daar beter te leren kennen. En ik zou vooral iedereen van harte aanmoedigen om hetzelfde te doen!
Op z'n minst een kerst kaartje per jaar moet er wel af kunnen lieve mensen!

Onze terugweg noord, om vanuit daar richting Australië te vertrekken ging niet helemaal zo als gepland, maar dat maakte heb zeker niet minder vet!
Ook Katrien bleek daar nog geweldige familie te hebben en de eerste keer surfen, skydiven en het tongariro circuit horen ook zeker op de eindeloze lijst met high lights!
Nieuwzeeland is een geweldig land! En ik zal nog jaren dromen over hoe adembenemend mooi het daar was!
En veder zou iedereen een voorbeeld moeten nemen aan hun oprechte vriendelijkheid!
Ik hoop dat ik snel weer terug mag, maar eerst eens even deze reis afmaken!!:P

Ze zeggen vaak dat je iets pas mist wanneer het weg is. Iets wat ik oprecht zonde vindt en ookal hou ik heel veel van jullie en mijn eigen landje, missen doe ik het toch nog niet.
Wat wel heel grappig is dat ik niet alleen de nieuwe landen leer kennen, maar je begint je ook te realiseren welke dingen typisch Nederlands zijn. Afstanden zijn niks meer en Nederland kent helemaal geen echte regen.. HUH!! WAT??

Australië is een heel bijzonder land!
De grote steden zijn overweldigend en de lange leegtes eindeloos.
De dieren hier zijn stuk voor stuk anders en prachtig, maar ook levensgevaarlijk! Er zijn meer toeristen dan oorspronkelijke inwoners. En alle kiwi's haten Australiërs maar zelfs zei houden van het land!
En dan het weer.. Het weer is extreem! Terwijl je bosbranden hebt aan de ene kant van het land, zaten wij in de stromende regen en overstromingen. Zoals ik al zei, vrij extreem.. en dat is niet allee een goede beschrijving voor het weer, maar voor het hele land.
waar ik dacht dat Nieuw Zeeland en Australië veel op elkaar zouden lijken, doen ze dat totaal niet.
NZ was mooi en natuur en Australië is feesten en regen.
Nou is dat geheel onze eigen schuld, aangezien we in het toeristische gedeelte zitten en tijdens het regenseizoen zijn gegaan. Maar ik zeg ook helemaal niet dat het iets vervelends is hoor!
We hebben de meest prachtige gebieden/eilanden bezocht in de stromende regen. Fraser Island en the white sundays bv.
Maar als jullie mij, Katrien en Renée (meisjes uit ehv waar we sinds Sydney ook mee reizen) een beetje kennen, maakt dat vrij weinig uit, want we hebben de tijd van onze levens gehad.
We hebben de regen omarmt, zijn een geworden met de goon en hebben geweldige mensen leren kennen!!
Ik ben benieuwd wie we nog ooit terug gaan zien, maar vergeten ga ik ze zeker niet! En.. Ik durf met een gerust hart te zeggen, dat ook wij zo hier en daar wat indrukken hebben achtergelaten!!:P
We hebben nog een kleine twee weken over in Australië en ik ben zeer benieuwd, naar wat dit land ons nog meer te bieden heeft! (hopelijk in ieder geval een beetje zon!)

Het gaat ons goed!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Mijn eerste reis

Een van de verhaaltjes zoals die op mijn couchsurf profiel staat, ik zal eens kijken of ik hem nog een keer leuk kan vertalen, maar voor nu moeten jullie het even hier mee doen!!:) :

For over 6 years I had been looking at a girl on a picture, every time I went to take a pie. One moment I decided it was time to ask my father who she was. It turned out to be my 11 years older sister of who I’ve had no knowledge until then.. A few years later she came to visit, we started having contact, sending each other letters, e-mailing and 4/5 years ago she came to stay with us in Holland.
We got to know each other better and I promised her I would come and visit her after I graduated.
Last year I finally did, so I told my folks I was going to pack my bag and swap them, and Holland, for a different culture and some more beautiful continents.
My sister lives in Christchurch (New Zealand), so I’m definitely going to stay there for a while. But I told myself I couldn’t go all that way and ignore all the other beautiful countries near New Zealand. Therefor I decided to go 2 months to New Zealand, 2 months to Australia and then there are 4,5 month left for Indonesia, Cambodia, Laos and Vietnam.
I´m traveling with a friend and I hope to experience these countries in a close way. I would love to have a closer look at the nature, the cultures and I´m hoping to interconnect with the residents and other travellers!! I love to learn something from them, hear there stories and I would be glad to share mine!!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Het Einde..

19 Juli 2013

Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in n' notendop

16 April 2013

Spleetogen en Nasigoreng

08 Maart 2013

Land nummero 2

14 December 2012

Het noorder eiland
Rosa Mien

Wanneer je aan een kindje vraagt wat hij of zij later zou willen worden, kun je nou eenmaal een antwoord als ‘beroemd’ verwachten. Je hoopt altijd een beetje af te wijken van de rest maar dit valt in werkelijkheid altijd weer even tegen. Zo wou ook ik (vroeger) beroemd worden.. Waar andere kinderen echter profvoetballer, dierenarts of acteur verkozen. Wou ik iemand beroemds worden, en niet zo maar iemand, nee, Pipi Langkous.. Alleen in een huis zonder ouders die zeggen wat je moet doen, zelf de regels maken en elke dag koekjes en snoepgoed voor ontbijt, lunch en avond eten. Zeg nou zelf welk kind droomt daar nou niet van? Pipi had echter een ding waar ik samen met vele andere vandaag de dag nog steeds jaloers op ben, een onbekommerde vrijheid. Vandaar dat ik op deze site ook zo vrij ben geweest om ‘van den Nieuwenhof’ in ‘Langkous’ te veranderen. Dat ik met deze reis eindelijk de vrijgevochten vogel mag worden die ik altijd al heb willen zijn..!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 7812

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

12 November 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: