Het Einde.. - Reisverslag uit South East Asia, Vietnam van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Het Einde.. - Reisverslag uit South East Asia, Vietnam van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Het Einde..

Blijf op de hoogte en volg Rosa Mien

19 Juli 2013 | Vietnam, South East Asia

Het einde is inzicht, maar ik voel er nog niet heel veel voor om terug naar huis te gaan.. Wat moet ik daar nou? Nederland is koud, er is bijna niks over van onze vroegere cultuur en waarschijnlijk is er over het algemeen niks veranderd, het zal dus niet heel er spannend en interessant worden..
Iets wat totaal in tegenstelling staat met hoe het hier was! Elke dag was een verassing, een avontuur, een kans, een geweldige kans om er iets moois van te maken, nieuwe dingen te zien, nieuwe mensen te leren kennen, te leren en bovenal te genieten. En dat heb ik gedaan!
ik heb gelachen, gehuild, maar ik heb vooral heel veel lol gehad, angsten overwonnen, bergenbeklommen en dromen verwerkelijkt.
Meer dan 5 jaar heb ik over deze reis gefantaseerd. Niet alleen wou ik heel graag m' n zus opzoeken en mijn nichtje leren kennen. Ook wou ik andere culturen leren kennen en zo veel mogelijk leren, over al die andere landen en culturen, maar ook over het leven en mezelf.
Waar velen dachten dat ik anders terug zou komen of zelfs niet. Blijkt het tegendeel waar. Ik ben nogsteeds hetzelfde meisje dat 9 maandjes geleden haar backpack pakte, alleen heb ik net iets meer gezien, net iets meer gedaan en meegemaakt, net iets meer van mezelf waargemaakt.. Ik zal nooit vergeten wat deze reis voor mij betekend en ik zal ook nooit ophouden met reizen, KUPU TAURANGI!!
Ik was 13 jaar oud toen ikmijn zus beloofte haar te komen opzoeken in Nieuw zeeland zodra ik de kans kreeg en dat heb ik gedaan!
Mijn lijstje begon bij 1 land maar is sindsdien nooit meer gestopt met groeien. Graag zou ik ooit terug gaan naar alle geweldige landen die ik de afgelopen tijd bezocht heb, maar er staan nog zo' n 100.000 andere landen op mijn lijstje dus ik vrees dat ik het erg druk ga krijgen, ook vrees ik dat ik eerst even de loterij een keertje moet winnen.
maar ik had een plan inmiddels bijna 6 jaar geleden en ookal kan ik niet geloven dat het erop zit. Ik heb het toch maar mooi gedaan.
We hebben allemaal weleens een filmpje of 2 gekeken. We kennen de cliche' s, maar ook de cliche' s zijn ergens op gebasseerd. En ik weet nu dat wanneer je iets maar graag genoeg wilt en er voor werkt, je het ook echt waar kan maken!!
Ik wil graag iedereen bedanken die deze reis heeft gemaakt zoals het was! Uiteindelijk gaat het niet om de plaatsen die je bezoekt, maar toch ook grotendeels om de mensen die je leert kennen.
Ik geloof dat er nog maar 1 ding gezegd moet worden:

Astalavista en tot gauw!!

  • 19 Juli 2013 - 10:27

    Denise:

    ik ken dat gevoel.. ik wilde ook graag naar huis aan het eind.. maar echt alles is hetzelfde.. alleen is het voor de verandering een keer echt warm.. maar geniet er dus nog maar even van. xx één van die mensen die je ontmoet hebt haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, South East Asia

Mijn eerste reis

Een van de verhaaltjes zoals die op mijn couchsurf profiel staat, ik zal eens kijken of ik hem nog een keer leuk kan vertalen, maar voor nu moeten jullie het even hier mee doen!!:) :

For over 6 years I had been looking at a girl on a picture, every time I went to take a pie. One moment I decided it was time to ask my father who she was. It turned out to be my 11 years older sister of who I’ve had no knowledge until then.. A few years later she came to visit, we started having contact, sending each other letters, e-mailing and 4/5 years ago she came to stay with us in Holland.
We got to know each other better and I promised her I would come and visit her after I graduated.
Last year I finally did, so I told my folks I was going to pack my bag and swap them, and Holland, for a different culture and some more beautiful continents.
My sister lives in Christchurch (New Zealand), so I’m definitely going to stay there for a while. But I told myself I couldn’t go all that way and ignore all the other beautiful countries near New Zealand. Therefor I decided to go 2 months to New Zealand, 2 months to Australia and then there are 4,5 month left for Indonesia, Cambodia, Laos and Vietnam.
I´m traveling with a friend and I hope to experience these countries in a close way. I would love to have a closer look at the nature, the cultures and I´m hoping to interconnect with the residents and other travellers!! I love to learn something from them, hear there stories and I would be glad to share mine!!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Het Einde..

19 Juli 2013

Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in n' notendop

16 April 2013

Spleetogen en Nasigoreng

08 Maart 2013

Land nummero 2

14 December 2012

Het noorder eiland
Rosa Mien

Wanneer je aan een kindje vraagt wat hij of zij later zou willen worden, kun je nou eenmaal een antwoord als ‘beroemd’ verwachten. Je hoopt altijd een beetje af te wijken van de rest maar dit valt in werkelijkheid altijd weer even tegen. Zo wou ook ik (vroeger) beroemd worden.. Waar andere kinderen echter profvoetballer, dierenarts of acteur verkozen. Wou ik iemand beroemds worden, en niet zo maar iemand, nee, Pipi Langkous.. Alleen in een huis zonder ouders die zeggen wat je moet doen, zelf de regels maken en elke dag koekjes en snoepgoed voor ontbijt, lunch en avond eten. Zeg nou zelf welk kind droomt daar nou niet van? Pipi had echter een ding waar ik samen met vele andere vandaag de dag nog steeds jaloers op ben, een onbekommerde vrijheid. Vandaar dat ik op deze site ook zo vrij ben geweest om ‘van den Nieuwenhof’ in ‘Langkous’ te veranderen. Dat ik met deze reis eindelijk de vrijgevochten vogel mag worden die ik altijd al heb willen zijn..!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 7816

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

12 November 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: