Let the adventure begin!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu Let the adventure begin!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Rosa Mien Nieuwenhof - WaarBenJij.nu

Let the adventure begin!!

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa Mien

20 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Al 5 jaar droom ik over een reis naar Nieuwzeeland, ik ben niet alleen heel benieuwd naar hoe het gaat zijn om m'n zus weer te zien maar naar ALLES.
De mensen, het landchap, het eten, het drinken, het uitgaan, de omgang, het tempo en wat het eventueel allemaal wel niet in ons teweeg gaat brengen.. oftewel: het hele land, ALLES.

5 dagen geleden was het dan eindelijk zo ver..
Samen met zo'n 150 Chinese kinderen stapte we aan boord, beide in een ander gedeelte van het vliegtuig. Want het feit dat je samen een ticket boekt staat lang niet garant voor een hele reis samen, helemaal waar. Maar de eerste dag had er op zich nog wel afgekund.
wat een hel leek te worden, viel uiteindelijk reuze mee, niet alleen omdat we zo afgepeigerd waren dat we bijna de hele vlucht hebben liggen snurken. Ook waren we even vergeten dat er ergens op de wereld onder kinderen een bijzondere discipline heerst, namelijk in China.

Onze eerste dagen in Auckland waren heel relaxt, we logeerde bij een oud klasgenootje van mij die daar als au pair werkt en haar gast familie was helemaal leuk!
De kinderen waren om op te vreten, dat vonden de kinderen overigens ook van ons! En de ouders waren heel aardig, gastvrij en lekker direct! (dankjewel ome frank, je hebt me goed opgewassen tegen de rest van de wereld:P).

Gisteren zijn we met de bus in noordelijke richting vertrokken, beide vechtend tegen de slaap in onze ogen. Die absoluut niet het beste van ons mocht krijgen want we wouden geen moment van dit mooie landschap missen. echt alles alles alles is hier groen en alsof dat nog niet vervelend genoeg is is er ook nog eens overal zee!
Wat een naar leven lijden wij hier, het valt me heel erg tegen dat niemand ons fatsoenlijk heeft gewaarschuwd.
Maar fijn, we doen dus onze uiterste best om alles mee te krijgen waar we al zo lang over dromen en elke keer dat ik me dat mezelf voorhoud gebeurd er iets wonderbaarlijks!
Mijn ogen vallen dicht en ik wordt wakker in die droom. alleen is die lege droom die ik nu al 5 jaar heb ineens niet meer zo leeg. en in plaats van dat ik elke keer naar dromenland ga als ik weg sukkel, is het mijn zonnenbril tegen het raam die me in dromenland laat ontwaken..

Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen we hier al hebben ontmoet, iedereen is aardig voor ons en we hebben al heel wat wonderbaarlijke verhalen voorbij horen komen.. nu al!

Het is begonnen, we zijn er, het is prachtig hier, het tempo is relaxt en ik zou bijna niet geloven dat er hier ook minder aardig mensen rondlopen.

Dikke kus uit NZ en voor al mijn vriendinnen die zijn gaan studeren, leuk dat jullie zo goed bezig zijn, dag en nacht boven jullie boek hangen, maar wij leren hier veel meer!!

xxxxxxxxxxxxx

  • 20 November 2012 - 02:59

    Milla:

    Hee lief meisje!
    Wat super fijn om eindelijk is iets van jullie te horen! Het klinkt allemaal fantastisch! En als ik geld had dan zou ik zo mijn ticket boeken! Helaas moet ik dan nog heel wat uurtjes werken dus ik kom NA carnaval denk ik:)!
    Dag lieve meisjes super veel plezier!
    Xxxxxxliefs milla

  • 20 November 2012 - 07:52

    Dorrith:

    Super verslag, super leven! Geniet met volle teugen! x

  • 20 November 2012 - 14:22

    Mams:

    Ha,schatje! Wat heerlijk om je even te zien & te horen.
    Jullie maken het samen wel. Goede reispartners !!!
    Wij volgen jullie op `t net. Super leuk !

    xx Mamskie

  • 20 November 2012 - 14:22

    Mams:

    Ha,schatje! Wat heerlijk om je even te zien & te horen.
    Jullie maken het samen wel. Goede reispartners !!!
    Wij volgen jullie op `t net. Super leuk !

    xx Mamskie

  • 21 November 2012 - 00:14

    Mon:

    Wordt volger van jou reisverhalen! Klinkt goed Rosa. Mooie ervaringen, leuke stijl. Ga je goed schatje! Mon

  • 21 November 2012 - 09:28

    Vera:

    JEEEEEEEEEJ rooos wat een tof verslag!!!
    echt super om te lezen wat je allemaal uitvoerd aan de andere kant van de wereld.
    ben heel benieuwd naar je volgende!
    een hele dikke kus uit Delft

  • 21 November 2012 - 11:26

    Juul:

    Hey meidje, dat doe je goed allemaal!
    Fijn om mee te kunnen lezen. Blijf vooral opschrijven wat je allemaal opvalt want alles went zooo snel!
    Have fun! x

  • 24 November 2012 - 15:00

    Judith Van Lith:

    Ha de Rosa, jou blog ga ik natuurlijk ook volgen. jullie hebben het goed samen, zo te horen!Fantastisch joh, wat jullie in zo'n korte tijd al meemaken. En ,gaan jullie nog kijken naar de vulkaanuitbasting?dat zie je ook niet iedere dag toch?
    Blijf schrijven want wij zijn zooooo nieuwsgierig hier!
    Veel liefs en geniet lekker van alles,
    Judith (geef katrien de dikste knuffel DIE JE MAAR KAN GEVEN, VAN MIJ!!!)

  • 24 November 2012 - 15:00

    Judith Van Lith:

    Ha de Rosa, jou blog ga ik natuurlijk ook volgen. jullie hebben het goed samen, zo te horen!Fantastisch joh, wat jullie in zo'n korte tijd al meemaken. En ,gaan jullie nog kijken naar de vulkaanuitbasting?dat zie je ook niet iedere dag toch?
    Blijf schrijven want wij zijn zooooo nieuwsgierig hier!
    Veel liefs en geniet lekker van alles,
    Judith (geef katrien de dikste knuffel DIE JE MAAR KAN GEVEN, VAN MIJ!!!)

  • 25 November 2012 - 19:29

    Floor:

    Hallo lieve Rosa
    Ik wou dat ik bij jou was.Ik vind het jammer dat ik je niet meer zo vaak zie.
    Ik ben nu 9 jaar oud en je papa,mama en Thomas waren gister op mijn feestje.super leuk!
    Ben je er volgend jaar weer bij met sinterklaas? Ik hoop van wel.
    misschien kan ik je zien door een keer te skaipen? Dan zie je mij ook weer een keer.
    Dus nu ben ik al 9 jaar oud! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kusjes van Floor xxxxxxxxxxxxx

  • 25 November 2012 - 19:31

    Floor:

    en van papa,mama en Jules natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 04 Januari 2013 - 10:52

    Bill Kinlough:

    Leuk dat je een logboek bijhoudt, Rosa. Wat zijn de plannen voor de rest van de trip? Ga je naar Myanmar (Burma)?

    Groeten en Happy New Year

    Bill Kinlough

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Mijn eerste reis

Een van de verhaaltjes zoals die op mijn couchsurf profiel staat, ik zal eens kijken of ik hem nog een keer leuk kan vertalen, maar voor nu moeten jullie het even hier mee doen!!:) :

For over 6 years I had been looking at a girl on a picture, every time I went to take a pie. One moment I decided it was time to ask my father who she was. It turned out to be my 11 years older sister of who I’ve had no knowledge until then.. A few years later she came to visit, we started having contact, sending each other letters, e-mailing and 4/5 years ago she came to stay with us in Holland.
We got to know each other better and I promised her I would come and visit her after I graduated.
Last year I finally did, so I told my folks I was going to pack my bag and swap them, and Holland, for a different culture and some more beautiful continents.
My sister lives in Christchurch (New Zealand), so I’m definitely going to stay there for a while. But I told myself I couldn’t go all that way and ignore all the other beautiful countries near New Zealand. Therefor I decided to go 2 months to New Zealand, 2 months to Australia and then there are 4,5 month left for Indonesia, Cambodia, Laos and Vietnam.
I´m traveling with a friend and I hope to experience these countries in a close way. I would love to have a closer look at the nature, the cultures and I´m hoping to interconnect with the residents and other travellers!! I love to learn something from them, hear there stories and I would be glad to share mine!!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Het Einde..

19 Juli 2013

Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in n' notendop

16 April 2013

Spleetogen en Nasigoreng

08 Maart 2013

Land nummero 2

14 December 2012

Het noorder eiland
Rosa Mien

Wanneer je aan een kindje vraagt wat hij of zij later zou willen worden, kun je nou eenmaal een antwoord als ‘beroemd’ verwachten. Je hoopt altijd een beetje af te wijken van de rest maar dit valt in werkelijkheid altijd weer even tegen. Zo wou ook ik (vroeger) beroemd worden.. Waar andere kinderen echter profvoetballer, dierenarts of acteur verkozen. Wou ik iemand beroemds worden, en niet zo maar iemand, nee, Pipi Langkous.. Alleen in een huis zonder ouders die zeggen wat je moet doen, zelf de regels maken en elke dag koekjes en snoepgoed voor ontbijt, lunch en avond eten. Zeg nou zelf welk kind droomt daar nou niet van? Pipi had echter een ding waar ik samen met vele andere vandaag de dag nog steeds jaloers op ben, een onbekommerde vrijheid. Vandaar dat ik op deze site ook zo vrij ben geweest om ‘van den Nieuwenhof’ in ‘Langkous’ te veranderen. Dat ik met deze reis eindelijk de vrijgevochten vogel mag worden die ik altijd al heb willen zijn..!

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 7811

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 21 Juli 2013

Mijn eerste reis

12 November 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: